Branding

Bij vandenbusken willen we jouw merk écht leren kennen, omdat we weten dat we alleen met een authentiek verhaal jouw doelgroep kunnen raken. We achterhalen de waarden en drijfveren en brengen dit verhaal naar buiten in een brand story. Jouw doelgroep wordt op deze manier met veel passie en emotie benadert, zodat jij een onuitwisbare, goede indruk maakt. Jouw merk op de kaart zetten? Bij vandenbusken weten we hoe!

Golden circle

Door middel van de methodiek The Golden Circle, oftewel The Why, How and What, van Simon Sinek, gaan we op zoek naar de drijfveren van jouw organisatie. Waar sta jij voor en waar gelooft je organisatie in? Daarna onderzoeken we hoe je organisatie zich onderscheidt ten opzichte van concurrenten. We brengen in kaart hoe jouw producten en diensten aansluiting vinden op de geformuleerde 'why'. Door te communiceren vanuit een diepe overtuiging, is je communicatie langdurig consistent en authentiek.

Merkidentiteit/­merkwaarden

Het uitgangspunt van alle communicatie is een merkidentiteit. We onderzoeken of de huidige identiteit aansluit bij de identiteit die je wenst uit te stralen. Wij onthullen de kernwaarden van de organisatie en het onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrent(en). Tijdens drie sessies doorlopen we een programma, waarin we in workshopverband met diverse interne stakeholders aan het werk gaan. Vervolgens valideren we deze output met klanten en relaties (op locatie), door middel van diepte-interviews. Wij presenteren het resultaat en adviseren de stappen die je kunt nemen om van de huidige identiteit, de gewenste identiteit te bereiken.

Merkpositionering

Een merkpositionering is de plaats die je merk (of bedrijf) inneemt in het hoofd van de (potentiële) klant. Hoe ziet jouw klant je merk ten opzichte van de concurrentie? Ben je duurder, maar kwalitatief beter en wordt je merk gezien als “jonger” of “gezonder” dan andere merken? Het liefst claim je met je merk een unieke plek tussen de concurrenten. vandenbusken helpt je met het bepalen van jouw unieke positie ten opzichte van andere spelers in de markt. In een sessie brengen we je concurrenten en hun positionering in kaart. In deze positioneringssessie bespreken we de ambitie van je merk en organisatie en adviseren jou vervolgens over een passende positionering.

Pay-off

Een krachtige pay-off versterkt de positionering van een merk aanzienlijk. Een pay-off communiceert op korte en kernachtige wijze, waar een merk voor staat. We nemen de “Why” als uitgangspunt voor de pay-off, samen met de merkwaarden en wat je met communicatie wil benadrukken. Bij het ontwikkelen van de pay-off houden we uiteraard rekening met de relevantie voor de doelgroep en het onderscheidend vermogen t.o.v. jouw concurrenten. We presenteren minimaal drie voorstellen en de bijbehorende creatieve rationale.

Corporate/Brand story

Als de waarden en drijfveren van jouw organisatie in kaart zijn gebracht, brengt vandenbusken dit verhaal tot leven in een brand story. Een brand story vertelt jouw merkverhaal met emotie en op onderscheidende wijze.

Merkconcept

Om effectief en duurzaam te bouwen aan een merk, is een creatieve paraplu noodzakelijk in communicatie. Dat creëert herkenning, onderscheidend vermogen en benadrukt de proposities. Het brand concept is een lange termijn thematiek. Je kunt het concept gebruiken als strategisch rode draad en de campagnes onder dit concept scharen. Je ontvangt een creatieve rationale, een schetsuitwerking waarin weergegeven wordt hoe het concept tot uiting komt en enkele creatieve uitwerkingen in middelen om het idee te illustreren.

Corporate/Brand video

De waarden en drijfveren van jouw organisatie komen nog sterker tot hun recht in een brand video. Hierin wordt de brand story als startpunt genomen. Door de toevoeging van beeld en geluid wordt de boodschap en emotie krachtiger overgebracht.

Meer informatie over corporate branding of personal branding

Jouw bedrijf of merk op een indrukwekkende manier presenteren, zodat jij jezelf onderscheidt van de concurrent? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek en vertellen je dan meer over de vele mogelijkheden.

Branding, daar weten we bij vandenbusken alles van!

Bekijk ons werk