Veilig. Door niet zo veilig te denken.

Beyond Ideas

Vraag

Ontwikkel in samenwerking met de founders het merk Beyond Ideas. Een start-up in Cyber Security Consultancy, gelanceerd door twee gedreven eigenaren met een bewezen trackrecord in de branche. 

De visie en naam waren bepaald. Aan vandenbusken de vraag om dit te vangen in een brand story, herkenbaar logo en onderscheidende visuele identiteit.

Strategie

“Wij gaan het eens helemaal anders doen” was een quote van één van de eigenaren tijdens de Pressure Cooker sessie. Deze uitspraak werd leidend voor de ontwikkeling van dit merk. Het diende als maatstaf waar in elke fase van het proces aan kon worden getoetst.

Dus waar de meeste Cyber Security organisaties technisch aanvoelen en vooral inspelen op angstgevoelens, is er met Beyond Ideas voor gekozen om een geheel nieuwe richting in te slaan…

CONCEPT

Wanneer het gaat over Cyber Security, dan gaat dit vaak alleen maar over het dichtspijkeren van de voordeur… Laten wij dan maar direct met de deur in huis vallen: échte Cyber Security is een mentaliteit. Niet alleen kijken naar de voordeur… Want juist áchter die voordeur is het waar de échte winst plaatsvindt…

Ons doel is nooit de goedkeuring bij de audit. Dat is slechts onze standaard bijvangst. Wij gaan voor het maximale: onszelf overbodig maken. Zonder dat dat ten koste gaat van jouw nachtrust. Voor de Cyber Security uitdagingen die jou s ‘nachts wakker houden, komen wij graag ons bed uit. Ook zondagnacht. Stropdassen en dubbele agenda’s laten wij daarbij achterwege. Wij komen voor de inhoud. Gaan recht op ons einddoel af en nemen iedereen in de organisatie mee. Natuurlijk levert dat soms weerstand op. We zouden niet anders willen. Want alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat jouw organisatie Cyber Security uiteindelijk zelf succesvol kan dragen.

Zo helpen wij organisaties écht verder. En achteraf kan de oplossing eenvoudig lijken, maar de weg naar die eenvoudige, doeltreffende oplossing is allesbehalve simpel…

Beyond Ideas. Veilig. Door niet zo veilig te denken.

MIDDELEN

We ontwikkelden een brand story, waarvan bovenstaand een stukje geciteerd is. Vervolgens ontwikkelden we het logo en de bijbehorende visuele identiteit. Een visuele identiteit die bestaat uit drie terugkerende stijlelementen: “The Front Door”, “The Beam” en “Our Playground”. Een merkverhaal en visuele identiteit die ademt dat Beyond Ideas fundamenteel anders is dan andere Cyber Security organisaties.

Klaar om resultaten te behalen met jouw merk?

Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!