De DEWALT Powerdeal Dagen

DEWALT

Vraag

Powertool fabrikant DEWALT is ontstaan op de bouwplaats, met de krachtige missie om tools te ontwikkelen die de meest veeleisende pro’s ondersteunen. Zelfs onder de extreemste omstandigheden… DEWALT vroeg vandenbusken een eindejaarcampagne te creëren en uit te rollen voor de Nederlandse markt. De doelstelling was kraakhelder; geef het aantal verkopen in het powertool segment een laatste boost. Hoe de doelgroep overtuigd zou worden over te gaan tot aankoop stond al vast. Door meerdere promoties, waaronder een gratis accu bij aankoop, én door de doelgroep kans te laten maken op prijzen.

Strategie

Wat is sterker… verschillende promoties, los van elkaar voeren? Of de krachten bundelen? Juist ja, dat laatste! Eén overkoepelend thema, waardoor de verschillende promoties elkaar versterken en zorgen voor extra overtuigingskracht. Dit creëert de impact die nodig is om op te vallen. Zelfs tijdens het communicatiegeweld in het laatste kwartaal van het jaar!

CONCEPT

vandenbusken introduceerde De DEWALT POWERDEAL DAGEN. Een campagneslogan waar de verschillende promoties perfect onder gehangen kunnen worden. Het communiceert de krachtige actie en benadrukt dat er iets groots gebeurt… Het is een knipoog naar de productcategorie en past perfect bij de merkclaim van DEWALT “Guaranteed tough”. Want de tools van DEWALT bieden iedere veeleisende pro de power om de klus te klaren. Een campagne waar een gevoel van urgentie in zit, wat zeker helpt om de doelgroep in actie te laten komen. Het thema “power” werd verder versterkt door de gratis accu en de prijzen die de doelgroep kon winnen.

MIDDELEN

De retail en e-tail werden geënthousiasmeerd over de campagne door een Direct Mail. Onderdeel hiervan waren fysieke instore en digitale communicatiemiddelen. Zo brachten we hen in staat om de doelgroep te overtuigen, daar waar de aankoop gedaan wordt. Uiteraard werd de campagne ook direct gecommuniceerd naar de doelgroep via door-DEWALT-gezonden communicatie (“over de retail”). De doelgroep nam deel door een aankoop in de winkel te doen en de bon via de campagnewebsite te uploaden. De campagne bleek een succes te zijn! En bovendien bezit DEWALT nu een krachtige campagne, die de komende jaren resultaat kan blijven leveren.

Klaar om resultaten te behalen met jouw merk?

Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!