Indeed is een bekende zoekmachine voor vacatures. Indeed Nederland vroeg vandenbusken om een campagne te ontwikkelen gericht op HR-managers werkzaam bij grote Nederlandse organisaties, die op dat moment nog geen campagnes voerden via Indeed.
Het doel van de campagne was uitdagend. Trek de aandacht van de doelgroep, creëer een impactvol moment, overtuig de doelgroep van de toegevoegde waarde van Indeed en activeer hen om deel te nemen aan een Round Table discussie.
Wat trekt de aandacht, creëert een impactvol moment, informeert en overtuigt de doelgroep van de toegevoegde waarde én activeert de doelgroep? Een vrijwel niet te bereiken doelgroep zelfs… Juist, een goed doordachte direct mail!
Klaar om ons gouden concept te ontdekken…?
Wat kunnen we gebruiken om te illustreren dat er talent om ons heen is, maar dat ditzelfde talent niet bereikt kan worden door organisaties, omdat zij Indeed nog niet gebruiken? Een doorzichtige kluis, vol met goud! En ondersteund met de volgende boodschap:
Goud laat je toch niet liggen? Frustrerend hè? Als je weet dat het voor het grijpen ligt, maar je er nét niet bij kan. Daar kun jij verandering in brengen. Indeed weet talent te vinden. En binnenkort weet jij dat ook. Wist je dat maar liefst 54% van de werkzoekenden te vinden is op Indeed!? We bellen je binnenkort met de code voor het goud. Kun je niet wachten en wil je direct toegang? Bel ons dan nu.
De transparante kluis was gevuld met chocoladerepen in de vorm van goudstaven. De kluis was uiteraard voorzien van een slot, met een voor de ontvanger onbekende code. Want iets van onschatbare waarde, geef je natuurlijk niet zomaar weg… Deze impactvolle DM werd ingezet als gespreksstarter en als waardevol haakje voor een call door een accountmanager van Indeed, waarbij de ontvanger werd uitgenodigd voor de Round Table discussie. De campagneresultaten waren goud. Puur goud. Een responspercentage van maar liefst 63%! Mede door dit succes wordt deze campagne nu ook internationaal uitgerold.
Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!
vandenbusken is aangesloten bij InterDirect. Een samenwerking tussen onafhankelijke digital- en dialoogmarketing bureaus over de hele wereld.
vandenbusken is lid van DDMA. DDMA is de branchevereniging voor data driven marketing. Daarnaast heeft vandenbusken het keurmerk Privacy Waarborg van DDMA.