Ben jij al in BEEF MODE!? Klinkt als “Beast Mode” hè? Dat klopt! BEEF MODE is de staat waarin alles mogelijk is! En jouw ticket naar BEEF MODE? Dat is de gedroogde rundvleessnack van onze opdrachtgever Jack Link’s.
Hoog in eiwitten, laag in calorieën en vol POWERRR. De perfecte snack voor fitnessfanaten, de doelgroep van deze campagne. Jack Link’s vroeg ons om een campagne te creëren voor de Benelux-markt, gebaseerd op het bestaande BEEF MODE concept.
Er waren 3 doelstellingen: het verhogen van de merkbekendheid, het stimuleren van marktpenetratie en het versnellen van de distributie. Extra uitdaging: in de Benelux zijn we niet heel erg bekend met gedroogd rundvlees als snack.
Het verhogen van de brand awareness? Onderscheidende communicatie, gecombineerd met bereik en weergaven! Marktpenetratie stimuleren? Daarvoor claimen we het fitness moment!
Maar hoe versnel je de distributieomloopsnelheid van een product waar onze doelgroep nog niet bekend mee is? Door fitnessfanaten te overtuigen een proefaankoop te doen, door de BEEF MODE boodschap te combineren met het kans maken op fantastische BEEF MODE prijzen: een E-fatbike, Apple Air Pods PRO (met ruisonderdrukking, want zo sport je in BEEF MODE) en halters.
We bereikten de doelgroep waar zij het vaakst te vinden is… Met geo-getargete ads rond sportscholen en met in-gym ads in 90 Basic Fit locaties. Ook verspreidden we pre-roll ads op YouTube, getarget op fitness-gerelateerde content. We werkten samen met één van de grootste Nederlandse “Fitnessfluencers”. En we communiceerden de actie, daar waar het product gekocht wordt: in supermarkten.
Afhankelijk van waar we de ontvanger bereikten, lag het gewicht in de uiting op “BEEF MODE” óf juist op de winactie.
Om de doelgroep op een laagdrempelige manier kennis bij te brengen over wat BEEF MODE precies inhoudt, ontwikkelden we tot slot “fail en success” Instagram Story video ads met poll functionaliteit. Aan de doelgroep de vraag om te raden of iemand in BEEF MODE was of niet…
De campagne verkreeg miljoenen relevante weergaven, duizenden websitebezoekers en honderden deelnemers aan de winactie.
Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!
vandenbusken is aangesloten bij InterDirect. Een samenwerking tussen onafhankelijke digital- en dialoogmarketing bureaus over de hele wereld.
vandenbusken is lid van DDMA. DDMA is de branchevereniging voor data driven marketing. Daarnaast heeft vandenbusken het keurmerk Privacy Waarborg van DDMA.