Gereedschap om klanten te binden

Kyocera SENCO

Vraag

SENCO, pioniers in bevestigingsoplossingen, vroeg vandenbusken een Direct Mail campagne te ontwikkelen die het merk juist positioneert en salesverhogend werkt. Deze DM zou gestuurd worden naar hoofdinkopers van bouwmarkten die gereedschap aanbieden aan de professionele gebruiker. Zowel bestaande dealers, als potentiële dealers waren ontvanger.

SENCO is expert in bevestigingsmaterialen, uniek in het aanbieden van een volledig assortiment én biedt een sublieme service. Dat was de boodschap die moest blijven hangen bij ontvangers.

Strategie

Direct Mail ouderwets? Zeker niet! Het is een fantastisch middel om heel gericht een boodschap over te brengen, op een creatieve wijze. Op een manier die blijft hangen. Onderzoek van onze opdrachtgever PostNL toont zelfs aan dat een ontvanger gemiddeld 2,2 minuten lang aandacht heeft voor een Direct Mail. 

De campagne bestond uit 3 contactmomenten. De aftrap was een teaser mailing, waarin we de nieuwsgierigheid van de ontvanger opwekten. De tweede DM was de mailing met de grootste impact. Als CTA vroegen we de ontvanger contact op te nemen met een accountmanager. Om de kans te vergroten dat een ontvanger dat ook daadwerkelijk deed, werd daar een incentive aan verbonden. Het derde en laatste contactmoment werd verzorgd door de accountmanager van SENCO.

CONCEPT

Niets is zo vervelend als een eindgebruiker die met lege handen de deur uit gaat… En in het altijd veranderende landschap, is het lastig om klanten écht stevig aan je te binden. Uit ervaring weten wij dat klanten zich hechten aan sterke merken. Jij kunt nú profiteren van onze uitmuntende kwaliteit, die ervoor gezorgd heeft dat onze eindgebruikers geen ander merk meer willen. SENCO is de vaste waarde in hun werkbus. Probeer ons nu uit, zonder er direct aan vast te zitten. Blije klanten met een volle winkelkar? Vast en zeker met SENCO!

MIDDELEN

We ontwikkelden een ludieke Direct Mail campagne en gebruikten humor om onze serieuze boodschap over de bühne te brengen.

Maakte een ontvanger een afspraak, dan werd er kans gemaakt op een geheel verzorgde overnachting in een gevangenis-hotel. Een passende incentive voor een creatief concept, waarin “vasthouden” en “binden” terugkerende thema’s zijn.

TEASER MAILING

TEASER MAILING

IMPACT MAILING

IMPACT MAILING

Klaar om resultaten te behalen met jouw merk?

Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!