MMM… nu even genieten!

RAI Verenging

Vraag

RAI Vereniging behartigt de belangen van ruim 700 fabrikanten en importeurs in de mobiliteitsindustrie. De sectie motorfietsen, waarbij vrijwel alle motormerken betrokken zijn, vroeg vandenbusken een campagne te ontwikkelen om awareness te creëren rondom de start van het motorseizoen. Er was een sterke voorkeur voor een boeiende contentcampagne, die voornamelijk via paid ads verspreid kon worden.

Strategie

Het is maart. Het wordt weer lekkerder weer. Al is dat magische gevoel van zonnestralen, door het koude winterweer, inmiddels ver weggezakt. Tijd om daar verandering in te brengen. De ideale plek om snel en gemakkelijk te genieten van die eerste zonnestralen? Juist! Voortaan wordt Maart gepositioneerd als dé Motor Maand.

CONCEPT

Voortaan is maart dus dé Motor Maand: Maart Motor Maand. MMM, dat klinkt goed! Bovendien kan deze afkorting (MMM) gebruikt worden als verwijzing naar de bekende uitdrukking die wordt gebruikt wanneer we ergens van genieten. 

MMM… Nu even genieten! Hoe je snel en makkelijk een genietmoment pakt? Door op de motor te stappen! Zo inspireren we (toekomstige) motorrijders om (weer) de motor te pakken. Want maart is dé maand om stralend de weg op te gaan.

MIDDELEN

Tijdens Maand Motor Maand inspireerden we (toekomstige) motorrijders, via verschillende content formats, om de eerste zonnestralen vanaf de motor te pakken. Elke maandag was het tijd voor MMMaandag Motor Inspiratie. Ook volgden we een bekende Nederlandse Michelinsterrenkok tijdens zijn eerste ervaringen op weg naar het behalen van zijn rijbewijs. Daarnaast was er de MMM-quiz, waarbij we locaties op bekende motorroutes markeerden met het MMM-logo en de doelgroep vroegen naar de locatie. En werd er een onderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat motorrijden mensen ontstresst. Ook automobilisten werden geïnspireerd om de motor te overwegen als vervoersmiddel. Op het moment dat zij het meest ontvankelijk zijn voor onze boodschap: tijdens de spits, direct na de file-informatie. Pak die motor en geniet!

Klaar om resultaten te behalen met jouw merk?

Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!