Met de stijgende temperaturen, ontstaan er ook steeds vaker hevige natuurbranden. Onderzoek toont aan dat meer dan 55% van deze natuurbranden door menselijk handelen wordt veroorzaakt, waarbij minstens 30% te wijten is aan onzorgvuldigheid. Dat is te voorkomen toch…!?
Om het aantal natuurbranden te verminderen, vroegen een aantal Nederlandse Veiligheidsregio ons een campagne te ontwikkelen, specifiek voor hun regio. Het doel: meer bewustwording creëren en voorkomen dat menselijk handelen leidt tot natuurbranden.
Van dagrecreanten tot huiseigenaren, de doelgroep was zeer divers. Elk met hun eigen drijfveren en handelingsperspectieven. Met een overkoepelende campagnethematiek, die te vertalen is naar specifieke situaties, zorgen we voor herkenbaarheid en relevantie voor iedere subdoelgroep.
Elke campagne-uiting biedt heldere, direct toepasbare handelingsperspectieven, waarbij het verzoek zo eenvoudig mogelijk wordt gehouden. Dit verkleint de inspanning voor de ontvanger, waardoor het moeilijker wordt om ‘nee’ te zeggen. De lokale brandweer is gebruikt als afzender van de campagne, wat zorgt voor de nodige autoriteit.
We ontwikkelden de campagne ‘Voorkomen van Vuur is jouw Natuur’. Deze optimistische campagneslogan speelt in op het instinctieve: brandpreventie zit van nature in ieder mens.
Tegelijkertijd maakt de campagneslogan de link met de natuur, waar de branden ontstaan.
Misschien weet je nog niet precies hoe je een natuurbrand kunt voorkomen, maar met onze praktische tips maak jij direct een verschil. Tot slot zorgt het rijmende karakter van de slogan ervoor dat de boodschap écht blijft hangen.
Met unieke illustraties en gerichte tips laten we de campagne leven in elke situatie, daar waar de doelgroep zich bevindt. Want die prachtige natuurplekken waar je zo van geniet, wil je natuurlijk zo lang mogelijk behouden. Of je nu op een camping verblijft of een dagje recreëert bij de plas, onze boodschap komt precies daar waar het gedrag plaatsvindt. Dus ben je aan het kamperen of bezoek je een recreatiegebied in een van de deelnemende veiligheidsregio’s? Dan is de kans groot dat je onze campagne tegenkomt!
Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!
vandenbusken is aangesloten bij InterDirect. Een samenwerking tussen onafhankelijke digital- en dialoogmarketing bureaus over de hele wereld.
vandenbusken is lid van DDMA. DDMA is de branchevereniging voor data driven marketing. Daarnaast heeft vandenbusken het keurmerk Privacy Waarborg van DDMA.