Barbecueën is niet het eerste waaraan je denkt in de winter… Daarom vroeg Weber vandenbusken om een internationale campagne te ontwikkelen, met als doel de doelgroep kennis te laten maken met “winterbarbecueën”.
De focus bij eerdere wintercampagnes van Weber was altijd gericht op de ‘échte stoere winter grillers’. Mannen die, ongeacht de weersomstandigheden, de perfecte steak op hun Weber bereiden. Wij besloten om deze strategie eens kritisch te reviewen en het roer om te gooien. We verbreedden de doelgroep-focus naar de gehele familie. Omdat we zagen dat zij in de winter op zoek gaan naar het gevoel van warmte en samenzijn.
De winter is hét seizoen waarin we er voor elkaar zijn en laten blijken dat we om elkaar geven. Het seizoen waarin het buiten koud wordt en we de warmte en gezelligheid opzoeken. Het zorgt voor die onvergetelijke, warme momenten die je jaren later nog steeds levendig kan herinneren. Dat gevoel, dat omarmen we in deze campagne. Want Weber brengt families en vrienden samen. Laat hen met elkaar genieten van de heerlijkste, op de barbecue bereide, gerechten. Onvergetelijke momenten om te delen, met heerlijk eten. Get that warm feeling of winter grilling!
Met dit creatieve concept konden we het winterseizoen koppelen aan zowel het warme gevoel van wintergrillen als het warme gevoel van cadeaus geven, tijdens het gifting seizoen.
De campagne is uitgewerkt in zowel online- als offlinecommunicatie door de gehele EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika). In alle gecreëerde middelen was ons doel om het ‘warme gevoel’ te benadrukken. Dit is doorgevoerd in de look & feel van de campagne en in alle fotografie, video’s en online en offlinemiddelen (POS-materialen), die door vandenbusken zijn gecreëerd.
Neem contact op met Arnout van den Busken via 020 – 316 24 00, arnout@busken.nl of via onderstaand contactformulier. Wij denken graag mee hoe we jouw merk van B naar A brengen!
vandenbusken is aangesloten bij InterDirect. Een samenwerking tussen onafhankelijke digital- en dialoogmarketing bureaus over de hele wereld.