Weber | Social media

Know your grill

Wordt er gebarbecued, dan wordt dit gedeeld op social media. Foto’s van de perfecte steak tot video’s van mensen die genieten van de gezellige tijd met vrienden. Veel BBQ’ers gebruiken Weberbarbecues of -accessoires. Toch zijn veel van Webers volgers zijn niet bekend met het merk of herkennen zij de producten in de content niet als Weberproducten.

Klant:   Weber
Campagnelooptijd:   2019
Doelgroep:   FOLLOWERS OF GRILLERS

Vraag

VRAAG

Ontwikkel een oplossing om meer merkbekendheid te creëren via social media met een relatief klein budget. Met de oplossing dienen we ook mensen te bereiken die via reeds bestaande sociale mediakanalen van Weber niet worden bereikt.
Strategie

STRATEGIE

We zetten in op een langetermijnoplossing waarmee we veel mensen konden bereiken door micro-influencers te gebruiken. Door het geringe budget, konden we deze groep niet persoonlijk benaderen of sponsoren. Daarom creëerden we Weber Branded GIPHY Stickers, die deze inlfuencers zelf in hun content konden gebruiken.
Icoon middelen

MIDDELEN

De Weberstickers zijn nu beschikbaar op Instagram, Facebook, Snapchat, WhatsApp en verschillende andere sociale mediakanalen. Miljoenen mensen zijn in aanraking gekomen met het merk Weber, doordat hun vrienden het via deze kanalen op een leuke manier met ze deelden. Zelfs op kanalen waar Weber zelf niet actief is.

NEEM CONTACT OP