Weber EMEA | Campagne

Typisch zomers, toch?

Als wij zeggen “winter”, waar denk je dan aan? Je kunt van alles zeggen, maar we weten 99,9% zeker dat je niet antwoordt met “barbecueën”. Het is koud, het wordt steeds eerder donker. Je bereidt en eet lekker binnen. We snappen het. Maar… toch ook niet. Want als je geniet van barbecuegerechten, als je geniet van de sfeer eromheen, de warmte, het samenzijn, waarom BBQ’en we dan niet in de winter?

Klant:   Weber EMEA
Campagnelooptijd:   November 2018 – Februari 2019
Doelgroep(en):   Families

Vraag

VRAAG

Barbecues worden net voor of tijdens de zomer aangeschaft. Daarom heeft Weber vandenbusken gevraagd om met een strategie en campagneconcept te komen. Met als doel mensen te enthousiasmeren om hun barbecue ook in de winter te gebruiken. Kortgezegd: hoe zorgen we voor meer sales tijdens de winter?
Strategie

STRATEGIE

De focus bij wintercampagnes van Weber was altijd gericht op de ‘échte stoere winter grillers’. Mannen die, ongeacht de weersomstandigheden, altijd klaar zijn om te barbecueën. Wij besloten om deze strategie kritisch te reviewen en het roer om te gooien: we verschoven de focus naar families. Omdat we zagen dat zij in de winter, net als in de zomer, op zoek gaan naar het gevoel van warmte en samenzijn.
Concept

CONCEPT

De winter is hét seizoen waarin we er voor elkaar zijn en laten blijken dat we om elkaar geven. Dat gevoel omarmen we in deze campagne. Weber brengt families samen. Met heerlijk eten. Met onvergetelijke gezellige momenten. Eten en momenten om te delen. Weber zorgt voor warmte. Krijg dat warme gevoel van barbecueën in de winter!
Icoon middelen

MIDDELEN

De campagne is uitgewerkt in zowel on- als offlinecommunicatie door de gehele EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika). In alle gecreëerde middelen was ons doel om het ‘warme gevoel’ te benadrukken. Dit is doorgevoerd in zowel de look & feel, als de fotografie en video’s, die ook door vandenbusken zijn gecreëerd.

NEEM CONTACT OP