't Amsterdammertje | Website

Schijn je licht eens over je verlichting

In het donker fiets je met verlichting aan. Lampjes zijn overal verkrijgbaar, dus hebben de meesten gelukkig fietsverlichting. Maar hoe ‘gelukkig’ is dat? Iets is beter dan niets, maar is ‘iets’ genoeg? ‘Iets’ kan dodelijk zijn. Veel lampjes zijn namelijk niet goed genoeg en geven te weinig licht. Je hebt dan slecht zicht en bent slecht zichtbaar. Daarom is er nu het RAI Keurmerk Fietsverlichting. Een keurmerk voor kwalitatieve fietsverlichting. Zodat consumenten weten dat ze veilig fietsen in het donker. Maar weet Nederland wel van het keurmerk?

Klant:   RAI Vereniging
Campagnelooptijd:   oktober 2018 t/m heden
Doelgroep:   Focus op ouders met schoolgaande kinderen

Vraag

VRAAG

RAI Vereniging heeft in 2012 het RAI Keurmerk Fietsverlichting (RKF) vastgesteld. Een keurmerk waarmee de kwaliteit van fietsverlichting wordt gewaarborgd. Met als doel consumenten te wijzen op de grote kwaliteitsverschillen in fietsverlichting. Er is echter weinig bekendheid omtrent dit keurmerk. Dit heeft geleid tot de vraag: ontwikkel een awarenesscampagne om het RKF-Keurmerk onder de aandacht te brengen.
Strategie

STRATEGIE

Dit concept is in 2018 uitgerold. De focus van de campagne lag op het creëren van awareness. In 2019 focussen we meer op de conversie, de aanschaf van goedgekeurde verlichting. Dit doen we a.d.h.v. een ‘funnel’, waarbij personen die eerder op de campagne hebben gereageerd (geklikt, geliket, gedeeld, reactie geplaatst etc.), worden getarget. We verwijzen naar de koopwijzer op Kijkverder.nu.
Concept

CONCEPT

Als je fietsverlichting nodig hebt, dan koop je het. Maar veel mensen fietsen met slechte verlichting. Er wordt blijkbaar niet verder gekeken dan alleen naar de aanschaf. Niet naar wát men aanschaft. En daar speelden we op in. Het verder kijken. Met Kijk Verder. Letterlijk: kijk verder in het donker met goede fietsverlichting. Figuurlijk: denk beter na voordat je fietsverlichting koopt.
Icoon middelen

MIDDELEN

Voor deze campagne hebben we een campagnesite ontwikkeld. Deze dient als basis voor alle communicatie. Hier vind je meer informatie over de voordelen van het Keurmerk, welke fietsverlichting gekeurd is en waar je deze kunt kopen. De campagne wordt aangejaagd via een Facebookcampagne. Daarnaast is in 2019 de Koopwijzer ontwikkeld, waarmee we consumenten aan de hand nemen, zodat zij de goede en gekeurde fietsverlichting kunnen aanschaffen.

NEEM CONTACT OP