Weber | Social Media

Insta Grilling

Instagram is vandaag de dag het perfecte platform voor food. Het wordt steeds vaker gebruikt om perfect gegrilde gerechten te delen met de wereld. Daarom zet Weber nu ook, naast Facebook, in op Instagram. Om de BBQ-liefhebbers te bereiken. Echter, Weber heeft op dit platform nog niet zoveel volgers als op Facebook.

Klant:   Weber Nederland
Campagnelooptijd:   10 juli t/m 19 juli
Doelgroep:   barbecueliefhebbers

Vraag

VRAAG

Ontwikkel een campagne om het aantal volgers van de Instagrampagina te verhogen. Nieuwe volgers moeten échte barbecueliefhebbers zijn.
Strategie

STRATEGIE

Veel mannen vinden dat ze goed kunnen barbecueën. Met deze campagne spelen we in op dat inzicht. Een campagne die interactief is, zodat we de bewijsdrang van mannen aanwakkeren. Laat maar zien hoe goed je op de grill bent! Zo kunnen we hen in aanraking laten komen met Weber en de relatie met de huidige volgers versterken.
Concept

CONCEPT

De doelgroep mocht zich bewijzen met de Backyard Hero Game. Een ‘tap-and-hold-videogame’ die gespeeld kon worden via het Instagram Story-format. De game bestond uit 5 levels en was evenveel dagen te spelen. Iedere dag werd een nieuw level gepost op de Instagrampagina van Weber. Er werd opgeroepen de videogames te spelen, het resultaat te ‘screenshotten’, te delen via het persoonlijke Instagramaccount en de pagina van Weber te taggen. De winnaar won een barbecuepakket ter waarde van € 1.000,-.
Icoon middelen

MIDDELEN

In de week voorafgaand aan de game verspreidden we Instagram Story & Feed Ads, waarmee we een doelgroep bereikten die eerder interesse had getoond in het merk Weber. In deze advertenties werd de game aangekondigd en de doelgroep opgeroepen de Instagrampagina van Weber te volgen om updates te ontvangen over de game.
Icoon Resultaten

RESULTATEN

De campagne leverde 918 nieuwe volgers op. Een stijging van 18%. Iedere dag speelden er minimaal 175 barbecuefans mee met de game. 69 Instagramgebruikers bewezen échte Backyard Hero’s te zijn, door alle 5 de levels succesvol te spelen. Omdat de deelnemers hun resultaten deelden via hun persoonlijke profiel, behaalden we veel gratis awareness.

NEEM CONTACT OP