Restaurant ’t Amsterdammertje | Social Media

Verstopt met Pasen?

In 2019 is Restaurant ’t Amsterdammertje voor het eerst open op Eerste Paasdag. Dat wordt lekker genieten van een sterrenmaal met Pasen. Maar als je altijd ‘verstopt’ bent geweest op deze feestdag, hoe weet je doelgroep dan dat je nu open bent?

Klant:   Restaurant ’t Amsterdammertje
Campagnelooptijd:   3 april t/m 20 april
Doelgroep:   gasten die eerder hebben gelunchd/gedineerd bij het sterrenrestaurant en andere potentieel geïnteresseerde doelgroepen.

Vraag

VRAAG

Maak de doelgroep kenbaar dat dat ’t Amsterdammertje geopend is op Eerste Paasdag voor een diner.
Concept

CONCEPT

Bij Pasen horen eieren. Versierde eieren. Vanuit dit welbekende inzicht ontwikkelden we The Happy Easter Egg Challenge. Een Instagram Story waarmee we vertelden dat ’t Amsterdammertje open is op Eerste Paasdag. De Story was tevens een contest. En bij een contest hoort een prijs. Zo activeerden we de doelgroep op speelse wijze te strijden voor een gratis paasdiner voor twee.
Icoon middelen

MIDDELEN

Het Instagram Story format werd op een innovatieve wijze ingezet. De doelgroep werd uitgedaagd om door middel van Instagram Story Tools (stiften, GIPHY etc.) hun mooiste ei-creatie te ontwikkelen en te delen met de Instagrampagina van het restaurant. De mooiste creatie werd uitgekozen door eigenaar en sterrenchef André Gerrits en won het diner voor twee op Eerste Paasdag.

NEEM CONTACT OP