RAI Vereniging | Branding & identiteit

Hoe brengen we alle partijen samen?

De Mobiliteitsalliantie is een Nederlandse coalitie van 24 grote partijen uit de auto- en tweewielerindustrie, het wegtransport en openbaar vervoer. Omdat elke partij eigen belangen heeft, is een gezamenlijke visie cruciaal. Alleen op die manier kunnen mobiliteitsoplossingen als één sterk plan gepresenteerd worden vanuit de Mobiliteitsalliantie.

Klant:   RAI Vereniging
Campagnelooptijd:   Oktober 2018 t/m heden
Doelgroep(en):   Focus op ouders met naar schoolgaande kinderen

Vraag

VRAAG

Het belangrijkste doel is om alle betrokken partijen op één lijn te krijgen, die kan dienen als basis voor alle communicatie. Dit is vooral nodig voor het Deltaplan, een groot mobiliteitsplan dat Nederland in de toekomst toegankelijk moet houden. Daarom was de vraag aan vandenbusken om alle partijen samen te brengen en een duidelijke visie te creëren.
Strategie

STRATEGIE

Om de gezamenlijke motivatie te achterhalen, stelde vandenbusken een Golden Circle-traject voor, een methodiek van Simon Sinek. In vier sessies hebben we de Why, How en What achterhaald. Waar gelooft de Mobiliteitsalliantie in en waar staat én gaat ze voor?
Icoon Resultaten

RESULTATEN

Om de Mobiliteitsalliantie te voorzien van goede hulpmiddelen voor externe communicatie, met name met betrekking tot de politiek en de media, hebben we verschillende argumenten geschreven die verband houden met de Why, How en What. Uiteindelijk heeft de Mobiliteitsalliantie één op één deze argumenten en andere kopij kunnen gebruiken in hun externe communicatie. Zo ook op 12 juni: het Deltaplan werd gepresenteerd en overgedragen aan de politiek. Het Deltaplan was meerdere dagen groot nieuws in Nederland. Het doel is bereikt: we hebben alle partijen van de Mobiliteitsalliantie samengebracht met een gemeenschappelijke Why. Mobiliteit maakt onze wereld groter en verrijkt ons leven: Mobiliteit is bewegingsvrijheid.

NEEM CONTACT OP