vandenbusken zoekt Creative / Art director!

Bij vandenbusken bedenken we al 60 jaar briljante campagnes om de merken van opdrachtgevers van B naar A te brengen. Dat kan alleen als je gelooft dat het altijd beter kan en jezelf iedere dag wil overtreffen. Onze ambities liegen er niet om: we willen het meest succesvolle activatiebureau zijn van de Benelux. Daarom zijn we op zoek naar een creative/art director. Wil jij samen met ons alles eruit halen wat erin zit? Kom dan werken bij het meest gedreven bureau van Nederland.

Hier draait het om

Creatieve én effectieve communicatie ontwikkelen, waarmee onze opdrachtgevers resultaten behalen. Effectiviteit is het absolute hoofddoel. Creativiteit het middel om dat doel te behalen. Als Creative/Art Director geef je richting in het visuele aspect van de producten die wij ontwikkelen. Je zorgt ervoor dat beeld én copy naadloos op elkaar en het thematisch concept aansluiten. Middelen die jij met het team maakt, brengen de boodschap glashelder over. Met jouw werk maken we onze opdrachtgevers enthousiast en zorgen we ervoor dat zij succesvol zijn.

Wat je bij ons gaat doen

  • In de conceptfase denk je middelen uit die een thematisch concept toelichten (inclusief kopregels) en zorgt voor een middel dat de thematische gedachte achter een concept perfect overbrengt.
  • Je geeft richting in de visuele stijl voor de middelen die wij creëren. Daarbij zorg je ervoor dat het thematisch concept wordt versterkt door de toepassing van grafische elementen, visueel impactvol zijn en in lijn zijn met het merk waarmee we op dat moment werken. Je brieft onze designers en bent hun sparringpartner.
  • Voor onze opdrachtgevers vertaal je de boodschap van de opdrachtgever naar een creatief concept, waarmee de boodschap wordt overgebracht. Deze creatieve concepten zijn altijd middelenvrij door te voeren en passen bij het merk waarmee we op dat moment werken. Concepten ontwikkel je inclusief campagnemechanisme.
  • Je ontwikkelt en presenteert het creatieve gedeelte binnen een conceptpresentatie.
  • In samenwerking met designers, copywriters en project- en accountmanagers begeleid je de ontwikkeling van middelen. Jij bent inhoudelijk in de lead. Je zorgt voor een middel met de juiste visuele stijl en tone-of-voice die de boodschap impactvol overbrengt.

Wat we zoeken

  • Je hebt een sterk visueel oog – met dit sterke visuele oog weet je een uiting altijd nét even beter te maken. Visueel lekkerder? Tuurlijk, hygiënefactor. Het allerbelangrijkste is dat deze scoort.
  • Je kunt conceptueel denken – in samenwerking met de designers zet jij thematische concepten om in beeld. Dit kan alleen als je conceptueel kunt denken en thematische concepten weet te doorgronden. Zo ben je in staat om met briljante grafische elementen te komen die het thematische concept versterken en zorgen voor dat WOW-effect.
  • Je hebt de nodige marketingcommunicatie-kennis – jij begrijpt hoe je een communicatiemiddel opbouwt en een boodschap impactvol overbrengt.
  • Je kunt merkdenken – je weet je straks perfect in te leven in de merken waarmee we werken. Op de meeste merken raak je zelfs verliefd. Je snapt als geen ander dat een campagne resultaat moet behalen, maar ook moet bijdragen aan het merk.
  • Je bent inspirerend en weet teamleden te motiveren – je weet designers en copywriters te motiveren het uiterste uit zichzelf te halen om zo het best mogelijke eindproduct op te leveren.
  • Je bent nieuwsgierig – altijd op zoek naar de laatste trends en vernieuwing binnen het werk dat je voorstelt.
  • Je hebt ten minste 3 jaar ervaring in een soortgelijke rol.
  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Wat we bieden

  • Een energieke, creatieve omgeving onder de rook van Amsterdam.
  • Ongekend goede sfeer.
  • Informele hands-on cultuur.
  • Goede arbeidsvoorwaarden en een plek om jezelf verder te ontwikkelen.
  • Een gemixt team van ervaren medewerkers en jonge talenten.
  • Een klantportfolio met grote nationale en internationale merken in zeer uiteenlopende branches.

Over vandenbusken
Dat kan beter… dacht founding father Pieter van den Busken toen hij in 1961 vandenbusken oprichtte. Met zijn vooruitstrevende visie en eigenzinnige ideeën veranderde hij de kijk op Direct Marketing. Nu – 60 jaar later – staat de tweede generatie van den Busken aan het roer en zijn we uitgegroeid tot een gevestigd activatiebureau. Maar onze visie is niet veranderd. Wij geloven nog steeds dat het altijd beter kan. Daarom willen we het elke dag beter doen dan gisteren.

Solliciteren

Ben jij de Creative/Art Director die we zoeken? Stuur dan je CV, portfolio en motivatie naar iris@busken.nl

 

REAGEER NU

Terug naar vacatures